اقتصادیکشاورزی

مشکلات شهرک‎های دامپروری قم در دست بررسی است

مسئول کارگروه کشاورزی دفتر دکتر امیر آبادی فراهانی گفت: شهرک‌های لبن و دامشهر که از مناطق مهم دامپروری قم محسوب می‌شوند که مشکلات آنها در دست برررسی است.
حمید اسماعیلی در گفتگو با قم پویا افزود: با توجه به ضعف مدیریتی که در این شهرک‌ها طبق تحقیقات و بررسی کارشناسانه کارگروه، تصمیم این است که برای استفاده بهینه از این فرصت برای افزایش تولیدات استان مدیریت شهرک‌های دامپروری به تشکلات کشاورزی قم واگذار شود.
وی ایجاد. تعامل دو سویه بین وزارت جهاد کشاوزی و کشاورزان در نرخ گذاری تولیدات کشاورزی را مهم ارزیابی کرد و اظهار داشت: در موضوع تنظیم بازار اگر این تعامل دو سویه ایجاد شود بدون شک در نرخ گذاری تولیدات منافع مردم و کشاورزان تامین خواهد شد.
اسماعیلی با تاکید بر لزوم مدیریت بهینه آب در بخش کشاورزی استان عنوان کرد: مباحث تامین آب کشاورزی با آبیاری نوین از دیگر برنامه‌های مهمی هست که در این کارگروه دنبال می‌شود.
مسئول کارگروه کشاورزی با اشاره بر لزوم رویکرد کشاورزی قم به سمت کشاورزی صنعتی گفت: رفع مشکلات زیر ساختی و حرکت به سوی کشاورزی نوین از جمله برنامه های در دست اقدام این کارگروه است و به همین منظور تعدادی از مهندسان جوان و خوش‌فکر مهندسی کشاورزی را در کارگروه دعوت کرده‌ایم تا بتوانیم برای حفقظ بیشتر منابع طبیعی در جهت کشاورزی مدرن حرکت کنیم.
اسماعیلی تصریح کرد: موضوع مهم نهادهای دامی از جمله موضوعاتی بود که توسط کارگروه با نامه نگاری مطرح شد و بجد دنبال می‌شود.
وی افزود: این کار گروه از بدو تاسیس در دفتر کارگروه‌های دکتر امیر آبادی فراهانی مشکلات کشاورزی استان را پی گیری و دنبال کرده است که تعدادی از آنها کامل به نتیجه رسیده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا