گردشگرییادداشت های تحلیلی
موضوعات داغ

آوارگی زائران پاکستانی در خدمات حمل و نقل و امکانات رفاهی

به گزارش پایگاه خبری قم پویا، زائران پاکستانی که بعد از اربعین برای زیارت حرم مطهر حضرت معصومه (س) به قم آمده‌اند، با مشکلات جدی در خدمات حمل و نقل و نبودن امکانات رفاهی مواجه هستند. این مسئله در حالی رخ می‌دهد که مسئولان تعهدات و قول هایی را برای فراهم کردن امکانات رفاهی و حمل و نقل برای زائران اعلام کرده بودند.

با وجود ادعاهای برخی مسئولان درباره استقبال و پذیرایی مناسب از زائران، مشاهده می‌شود که در اطراف حرم مطهر، جمکران، بقاع متبرکه و همچنین در ترمینال مسافربری قم، زائران پاکستانی در شرایط دشواری قرار دارند. آنها برای ساعت‌ها منتظر ماشین‌های حمل و نقل برای انتقال به مرز و یا عدم وجود مکانی مناسب برای استراحت و استحمام هستند و در نتیجه مجبور به خوابیدن در کف خیابان‌ها و چمن‌ها و.. می‌شوند.

بسیاری از زائران از اقدامات ناکارآمد و عدم برنامه‌ریزی مناسب برای پذیرش زائران انتقاد و اعلام نارضایتی کرده‌اند. زائران می‌گویند که تنها به عشق امام حسین (ع) این سختی‌ها را تحمل کرده و امیدوارند مسئولان برای بهبود وضعیت اقدام کنند.

یکی از زائران پاکستانی می‌گوید که از صبح در ترمینال قم حضور دارند و به ما گفته اند نیم ساعت دیگر ماشین مورد انتظار می‌آید ولی هوا دارد تاریک می‌شود و هنوز ماشین نرسیده است. این نارضایتی‌ها نشان می‌دهد که مشکلات حمل و نقل در ترمینال قم برای زائران پاکستانی به شدت جدی است.

یکی از همراهان رئیس جامعه روحانیت بلتستان پاکستان می گوید برای پیگیری امور زائرین پاکستان راهی ترمینال قم شدیم، وقتی با یکی از مسئولین تماس گرفتیم، گفتند 3روز قبل از اربعین به ما اعلام کردند که 40هزار زائر پاکستانی وارد قم می‌شوند، در این مدت ما چطور باید برنامه ریزی میکردیم!؟

البته این مسئول از پیگیری های زیاد هم شاکی شد و با جوابی دور از شأن زائرین گفت: در حد وسعمان کار کردیم، توقع نداشته باشید زائران را مثل خر پشت خودمان سوار کنیم و لب مرز برسانیم!

این خبرنگار پاکستانی ساکن قم می گوید با مسؤل راهداری قم ارتباط گرفتیم، ایشان هم گفتند ما فعلا 10 اتوبوس داریم که مسیرشان زاهدان نیست که زائران را به مرز جابجا کنند، بروید و برای قطار صحبت کنید و راه دیگری هم ندارید.

این سبک رفتار در شأن قم که ملجأ و پناه زائرین و عاشقین اهل بیت علیهم السلام است، نیست و پایگاه خبری قم پویا آماده پاسخگويی مسؤلین مربوطه است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا