اخبار استان قم

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: همه شهدای ایران شهدای قم هستند/امتحان‌های انقلاب پیوسته وجود دارد

 

رهبر معظم انقلاب اسلامی گفتند: خیلی از شهدای شهید شده در غیر قم نیز شهید قم هستند از جمله شهید باهنر و شهید مطهری و شاید به یک معنا بتوان گفت که همه شهدای ایران شهدای قم هستند و قم این راه را باز و حرکت را آغاز کرد؛ قم به ندای امام بزرگوار لبیک گفت و مردم قم بودند که در میدان حضور یافتند.

به گزارش پایگاه خبری قم پویا ، حضرت آیت‌الله سید علی خامنه‌ای در دیدار با اعضا و دست‌اندرکاران ستاد کنگره ملی شهدای استان قم که فیلم آن امروز در اجلاسیه پایانی این کنگره پخش شد، اظهار کردند: تشکر می‌کنم از اینکه همت کردید و این یادواره لازم و مهم را برای شهدا تشکیل دادید؛ در باره این اقداماتی که انجام شده باید ذکر کنم که این اقدامات همه‌اش خوب است اما باید توجه کنید کارهایی که در کنگره، پیش و بعد از کنگره انجام می‌دهیم خواص زیادی دارد که زنده نگه داشتن یاد و پیام شهدا از همه مهم‌تر است، یاد شهدا باید زنده بماند و پیام شهدا باید منتقل شود.
ایشان افزودند: یاد شهدا خوب است اما یک چیزهایی است که میتواند حامل پیام باشد، شعر، مستند، فیلم، کتاب و جلسات می‌تواند حامل پیام باشد و ما به پیام شهدا احتیاج داریم و نباید فکر کنیم که پیام شهدا را همه می‌دانیم، نسل‌های نو که می‌ایند باید از انگیزه‌ها، فکرها و نسل شهدا آگاه شوند.

قم شهر قیام و اقامه است

رهبر معظم انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: قم هم شهر قیام است و هم شهر اقامه، شهری است که خودش قیام کرد و ایران را به قیام وادار کرد و این خصوصیت قم است، البته برکات حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها را در این شهر و وجود حوزه مبارک علمیه را نباید در تاثیرگذاری در خصوصیات این شهر از یاد ببریم و در کنار این‌ها مردم قم هستند که ما این مردم را از نزدیک دیدیم و خصوصیات آن‌ها را هم دیدیم مردم خوبی هستند و به خطاب قم عمل کردند و زودتر از همه جا قیام و مبارزه کردند و شهید دادند.
آیت‌الله خامنه‌ای تصریح کردند: خیلی از شهدای شهید شده در غیر قم نیز شهید قم هستند از جمله شهید باهنر و شهید مطهری و شاید به یک معنا بتوان گفت که شهدای همه ایران شهدای قم هستند و قم این راه را باز و حرکت را آغاز کرد؛ قم به ندای امام بزرگوار لبیک گفت و مردم قم بودند که در میدان حضور یافتند.
وی خاطرنشان کردند: حتی وقتی که احساس می‌کردند که مقداری کار کم رنگ شده، آمدند سر درس امام، بازاری‌های موجه قم پای درس امام نشستند؛ مرحوم طباطبایی(ره) با حماسه کامل نطق کردند و ادامه کار را از امام مطالبه کردند و امام نیز در همان جلسه وارد میدان شدند و پاسخ کافی را دادند و هر عمل این حرکت را، این جنبش را روح تازه‌ای بخشید.
رهبر معظم انقلاب اسلامی عنوان کردند: حتی جوانانی که اولش در آن وادی نبودند پای کار آمدند، ما می‌دیدیم که بعد از اینکه نهضت روحانیت شروع شد مردم قم همدلی نشان دادند. بعد هم انقلاب شد و حوادث بعد از انقلاب و دفاع مقدس و تا به امروز، این امتحان‌ها پیوسته، پی در پی وجود دارد برای ملت ما و در این امتحان‌ها قمی‌ها امتحان خوبی دادند.
ایشان تصریح کردند: البته که نهاد برجسته‌ای وجود دارد که من اصرار دارم نسبت به این نهاد کار زیادی شود و دو خاصیت یاد و پیام در آن مورد توجه قرار گیرد که شهید مهدی زین‌الدین خود یک نهاد و یک نقطه برجسته است

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا