پزشکی

فرار مالیاتی برخی پزشکان در قم/ لزوم تشدید نظارت ها و برخورد با متخلفین

به گزارش کاربران قم پویا، برخی از پزشکان قمی در مطب ها، بیماران را به مجبور به انتقال وجه بصورت کارت به کارت و رفتن به پای عابر بانک ها می‌کنند که این موضوع باعث نارضایتی و اعتراضات بیماران و عموم مردم شده است.

البته فرار مالیاتی منحصر به قشر پزشکی نمی شود و یکی از مشکلاتی است که در بسیاری از صنایع و حوزه‌های مختلف اقتصادی رخ می دهد و گاها نمایان هم نمی شود ولی در بخش های ارائه کننده خدمات به مردم نمود بیشتری دارد.

در هر صنعت و حوزه‌ای که فرار مالیاتی رواج داشته باشد، ممکن است مردم و بخش‌های دیگر از جمله دولت، با مشکلاتی روبه‌رو شوند که از آن‌ها برخی را می‌توان به نابسامانی بازار، کاهش درآمد دولت، کاهش حمایت از اقشار آسیب‌پذیر جامعه و … نام برد. به همین دلیل، رفع فرار مالیاتی یکی از اولویت‌های مهم اقتصادی کشورهاست.

برای حل این مشکل، اجرای دقیق و کامل قوانین مالیاتی و مالی کل کشور و تشدید نظارت بر ارائه دهندگان خدمات بهداشتی و درمانی و… می تواند از فرار مالیاتی جلوگیری کند. همچنین، آگاهی بخشی به افراد درباره حقوق و امتیازات بیماران و نقش آن‌ها در حفظ رضایت بیماران و عدم تن دادن به راه‌های غیرقانونی می‌تواند موثر باشد.

از جمله راه‌کارهای دیگر برای رفع این مشکل، می توان به ایجاد شفافیت بیشتر در قوانین مالیاتی و پرداخت اینترنتی وجه و حساس شدن به رفتارِ حساب هایی که تراکنش مالی بیشتری دارند، اشاره کرد. که با اجرای دقیق و کامل این راه‌حل‌ها، می‌توان به پایداری و عدالت اجتماعی کمک کرد.

گفتنی است آدرس و نام پزشک متخلفی که فرار مالیاتی انجام می‌دهد نزد قم پویا محفوظ است و حاضر است آنرا در اختیار نهادهای نظارتی و مسئول جهت بررسی و اقدام لازم قراردهد.

خبرنگار: مجتبی روحانی نژاد

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا