اخبار استان قم

بیانیه شورای هماهنگی اصولگرایان استان قم

بسمه تعالی

🔹 روحانیت، درطول سال های متمادی عنصر اصلی مولّد فرهنگ در کشور ما و نگاهبانی آگاه جهت جلوگیری از بروز انحراف در جامعه اسلامی و مسلمانان بوده است.  ارزشها و هنجارها، عمدتا از طریق روحانیت به جامعه تزریق گردیده و جزو فرهنگ عامّه مردم درآمده و گفتار و کردار این قشر معتمد دینی، همواره در طول تاریخ، حجت شرعی و مقبول افراد جامعه بوده است.

🔹حوزه های علمیه نیز در تاریخ کشورمان، همواره به عنوان متولی اصلی هدایت دینی در جامعه به حساب می اید و به عبارت دیگر؛ مرجع رسمی تبیین ارزشها و تثبیت باورهای دینی و استنباط احکام عملی بوده و به همین جهت درطول تاریخ همیشه شاهد تلاش جریانات استکباری برای نفوذ در حوزه و شکستن سد محکمی به نام روحانیت و مرجعیت بوده ایم.

🔹لازم است اشاره کنیم که مقام معظم رهبری نیز در اولین روز حضور خود در جمع مردم قم نسبت به دو مسئله هشدار دادند. 🔹یکی اسلام منهای سیاست و دیگری اسلام منهای روحانیت است که نشانی از نگاه نگران و دقیق معظم له از وضعیت حوزه های علمیه و وضعیت روحانیت بود.

🔹 رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اعضای مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم با تبیین جایگاه و نقش بی بدیل و تأثیرگذار حوزه علمیه قم در پیروزی انقلاب اسلامی به برخی تلاشها برای انقلاب زدایی از حوزه های علمیه اشاره و تأکید کردند: حوزه علمیه قم باید همچنان یک «حوزه انقلابی و مهد انقلاب» باقی بماند و رسیدن به این هدف نیازمند اندیشه، تدبیر و برنامه ریزی دقیق است.

🔹آنچه موجب نگرانی و دغدغه فعالان سیاسی،فرهنگی انقلابی قم گردیده بروز اتفاقات و اتخاذ مواضع نگران کننده در بین برخی چهره های حوزوی می باشد که در این بین به دیدگاه های نوه دختری حضرت آیت الله العظمی بروجردی که سابقه اتخاذ مواضعی عجیب در مقابل رویدادهای اجتماعی را نیز دارد اشاره می کنیم.

🔹وی در مصاحبه ای با این تعبیر که «باید حقوق بهائیت در ایران رعایت شود و این که آنان به چیزی اعتقاد دارند؛ درحالی که هستند کسانی که بدتر از اینها هستندموجب تعجب عموم مومنان و شیعیان و البته خوشحالی معاندان و مخالفان نظام مقدس جمهوری اسلامی گردید.

🔹با مروری بر تاریخچه فعالیت بهائیان آنچه که بعد از نزدیک به ۱80 سال از تشکیل این فرقه می بینیم، چیزی جز خرافه، خیانت و خشونت نبوده است و در تمام ادوار تاریخی این فرقه‌ در هیچ لحظه‌ای خدمتی به مردم نکرده است و اگر گامی برداشته در واقع فریب و نیرنگ و بازی‌های کثیف بوده است. 🔹قابل توجه اینکه در حالی که شاهد بروز انواع فتنه ها و جنگ های پیچیده ترکیبی علیه این مرز و بوم پر گهر هستیم مشاهده می شود در گوشه ای از کشور یک روحانی اهل سنت با اتخاذ مواضعی عجیب و بر علیه تمامی موازین شرعی که قبلا خودش بیان داشته اقدام به جمع کردن افراد معلوم الحال اطراف خود و فتنه های مختلف علیه اسلام و انقلاب می کند و در سویی دیگر هم یک روحانی شیعه بر همان سبک و سیاق مواضع حیرت انگیز و دشمن پسندی می گیرد که دل هر مسلمان را به درد می آورد.

🔹بدون تردید در پشت بروز بسیاری از اتفاقات مشکوک ، تفرقه افکن و یا مواضع مخالف مبانی انقلاب را باید دست پلید انگلیس ملعون و نقشه های پیچیده استکبار دید و به این آقایان هشدار داد که مراقب بیانات و مواضع و اطرافیان خود باشند چون صبر نظام و مردم حدی دارد. 🔹مشاهده شد که بلافاصله پس از انتشار بیانات این شخص یکی از مراجع بزرگ عظام تقلید و برخی بزرگان و علمای حوزه نیز اقدام به تذکر کردند که جریانات سیاسی فرهنگی نیز بر خود فرض می دانند اقدام به بروز عکس العمل به موقع بنمایند.

🔹علاوه بر نامبرده، آیت الله محقق داماد نیز در چند موضع گیری عجیب بر لزوم دوری حوزه های علمیه و روحانیت از سیاست تاکید کرده که گواهی از این است که مقام معظم رهبری بسیار هوشمندانه با اشاره به احتمال بروز این اتفاقات فرمودند که سال‌های آخر دهه اول انقلاب به بعد، دشمن یک سیاست را با استفاده از کارشناسان ایرانی طراحی کرد و آن این بود که از قم یک آنتی‌تز انقلاب درست کنند.

🔹یعنی انقلاب همانطور که از قم جوشید یک ضدانقلاب هم از قم به‌وجود بیاورند. 🔹از همین روی شورای هماهنگی اصولگرایان استان قم ضمن درخواست از عموم حضرات مراجع و علمای گرانقدر حوزه جهت تنویر افکار عمومی و اتخاذ موضع علیه برخی اقدامات دشمن پسند برخاسته در حوزه، به این روحانیون محترم پیشنهاد می کند با مطالعه اهداف والای انقلاب شکوهمند اسلامی ایران و افکار و اعتقادات بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) در کنار مواضع رهبر معظم انقلاب سخنی بر زبان نرانند که دشمن پسند بوده و موجب بروز تفرقه در بین جامعه انقلابی حوزه و نگرانی مردم انقلابی شهر مقدس قم گردد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا