پزشکییادداشت های تحلیلی

تخلفات پی در پی در دانشگاه علوم پزشکی!

اخیرا نامه ای مربوط به اداره حقوقی دانشگاه علوم پزشکی قم در اختیار این رسانه قرار گرفته است که حکایت از واگذاری خدمات فیزیوتراپی در مجمع خیرین سلامت به بخش خصوصی بدون انجام تشریفات قانونی دارد .

با توجه به محتوای این نامه لازم است تا مسئولین دانشگاه به ابهامات بوجود آمده درخصوص نحوه واگذاری فیزیوتراپی مجتمع خیرین سلامت به افکار عمومی پاسخ دهند.

۱-طبق ضوابط، راه اندازی واحد فیزیوتراپی در هر بیمارستان منوط به اخذ مجوز تاسیس و بهره برداری می باشد؛ آیا تا کنون هیچ مدرک متقنی از طرف ریاست مجتمع خیرین سلامت و معاونین مرتبط در دانشگاه در خصوص مجوز بهره برداری ارائه گردیده است؟

۲- در صورت عدم وجود مجوز بهره برداری فیزیوتراپی در مجتمع خیرین سلامت این سؤال مطرح می شود که سازمان های بیمه گر تا کنون با چه مجوزی اسناد بیمه ای مربوط به بیمه شده گان خدمات درمانی و تامین اجتماعی و نیروهای مسلح را به بیمارستان پرداخت نموده اند؟!

۳-چرا و به چه علت تشریفات قانونی از جمله الزامات قید شده در آیین نامه مالی و معاملاتی دانشگاه علوم پزشکی قم در خصوص برگزاری مزایده برای انتخاب پیمانکار ذیصلاح جهت واگذاری واحد فیزیوتراپی رعایت نگردیده است؟!

۴-عوامل دخیل در این ترک فعل پاسخ دهند که چرا صرفا با استناد به بند ۷ صورتجلسه مغایر با قانون و ملغی شده کارگروه کاهش تصدی گری دانشگاه اقدام به واگذاری واحد فیزیوتراپی نموده اند و دستورالعمل واگذاری اماکن و واحد های تحت پوشش دانشگاه از طریق تشریفات قانونی مزایده طبق آئین نامه مالی و معاملاتی را نادیده گرفته اند؟

۵- با وجود این نامه رسمی اداره حقوقی دانشگاه، آیا فیزیوتراپی مجتمع خیرین سلامت در حال حاضر بدون قرارداد و بطور غیر قانونی مشغول فعالیت می باشد؟

۶- با توجه به روز نبودن دائمی مطالبات پزشکان و پرستاران در مجتمع خیرین سلامت آیا مسئولین مربوطه در دانشگاه و بیمارستان در راستای جذب درآمد اختصاصی هیچ اقدامی برای عقد قرارداد و دریافت اجاره بهاء واقعی و بصورت قانونی به جهت پرداخت بخشی از دیون پزشکان و پرستاران انجام نداده اند؟!

۷-مسئولین محترم بازرسی و حراست دانشگاه علیرغم اطلاع از این ترک فعل از طریق دریافت رونوشت نامه و در راستای تکالیف قانونی مندرج در قانون سلامت اداری و مبارزه با فساد چه اقدامات بازدارنده و اصلاحی و اثر بخشی تاکنون در این خصوص انجام داده اند؟!

لذا ریاست و معاونین و مدیران مسئول و مرتبط در دانشگاه و رئیس مجتمع خیرین سلامت که ظاهرا با سکوت خود زمینه فعالیت غیر قانونی پیمانکارفیزیوتراپی فاقد قرارداد و بدون رقیب را طی سالهای متعدد فراهم نموده اند به وجدان خود رجوع نمایند و پاسخ دهند که چگونه در یک دولت انقلابی و فساد ستیز اجازه به وقوع پیوستن این اقدامات داده می شود؟

قدمی/پرستار

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا