فناوری اطلاعات
موضوعات داغ

ایجاد زیرساخت‌های آموزشی و مطالعاتی هوش مصنوعی در قم

محمد رستمی، سرپرست معاونت آموزشی جهاد دانشگاهی واحد قم در گفت‌وگو با خبرنگار قم پویا با بیان اینکه جهاد دانشگاهی واحد قم با هدف ایجاد زیرساخت‌های آموزشی و مطالعاتی در حوزه هوش مصنوعی، به فعالیت پرداخته است، گفت: جهاد دانشگاهی با توجه به ماهیت آموزشی و پژوهشی خود، به دنبال حرکت در راستای پیشرفت‌های روز این حوزه می‌باشد.

رستمی با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی در حوزه هوش مصنوعی، از دو وجه فعالیت خود را آغاز کرده است، افزود: در ابتدا، با استفاده از فناوری هوش مصنوعی، بر روی توسعه آموزش و یادگیری تمرکز کرده است، سپس با ایجاد بستر و زیرساخت‌های لازم، به برنامه‌ریزی، طراحی و ارائه آموزش‌ها و فرهنگ سازی در استفاده از هوش مصنوعی پرداخته است.

وی با تأکید بر اینکه آموزش، پایه و اساس نسل‌های آینده بشر را بنا می‌کند، به کاربردهای هوش مصنوعی در آموزش و یادگیری اشاره و بیان کرد: هوش مصنوعی، توانایی ایجاد رغبت و انگیزه در فراگیران و ارتقای سطح علمی آن‌ها را دارد. همچنین، کاهش حجم کاری معلمین و استادان در کنار بهبود کیفیت تدریس، از دیگر اثرات هوش مصنوعی در حوزه آموزش است.

سرپرست معاونت آموزشی جهاد دانشگاهی واحد قم با بیان اینکه پذیرش جهانی هوش مصنوعی در آموزش، نحوه آموزش و یادگیری را دگرگون کرده است و تغییرات مثبتی را در سیستم‌های آموزشی به وجود آورده است، گفت: در حال حاضر در دو موضوع علم داده و هوش مصنوعی از طریق ارتباط با بخش‌های تخصصی دیگر و استفاده از تجربیات آن‌ها، دپارتمان تخصصی در حال تشکیل است که به زودی فرایند اجرایی آن آغاز خواهد شد.

رستمی در انتها به تدوین رشته‌های جدید در حوزه هوش مصنوعی به صورت آموزش‌های بلند مدت در قالب علمی کاربردی‌ها اشاره و خاطرنشان کرد: این آموزش‌ها در توسعه زیرساخت‌های آموزشی و مطالعاتی در حوزه هوش مصنوعی، نقش مهمی را ایفا خواهند کرد.

گفت و گو از: مجتبی روحانی نژاد

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا