فناوری اطلاعات

مسیریابی قبور در قم برای اولین بار در کشور

مهندس علی مومن حجازی، مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم در گفت و گو با خبرنگار قم پویا، گفت: زائرین و مجاورین محترم از این پس می توانند محل دفن درگذشتگان خود را با وارد کردن مشخصات متوفی در میزخدمت قمیار و با استفاده از نقشه مسیریاب‌ها مانند نشان و گوگل به سادگی به محل دفن متوفیان خود دسترسی پیدا کنند.

وی با اشاره به اینکه اطلاعات مکانی کلیه قطعات آرامستان بهشت معصومه (س) برداشت شده است، افزود: کلیه متوفیانی که در آرامستان‌های شهر قم پذیرش شوند، ابتدا بایستی به آرامستان بهشت معصومه س مراجعه و اطلاعاتشان در سامانه ثبت گردد، در صورتی که محل دفن آرامستان بهشت معصومه س باشد، موقعیت دقیق محل دفن با جزئیات ثبت می گردد و چنانچه در دیگر آرمستانها دفن گردند، اطلاعات مکان دفن ثبت خواهد شد.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم خاطرنشان کرد: با توجه به این که آرامستان بهشت معصومه (س) در اختیار شهرداری می‌باشد، ثبت و احصاء اطلاعات دقیق و کامل مکانی قبور امکان پذیر می‌باشد. اما در صورت همکاری سازمان اوقاف می توان اطلاعات مکانی قبور دیگر آرامستان های شهر قم برداشت و به بهره‌برداری برسد.

لازم به ذکر است سامانه قمیار (https://my.qom.ir)از سال ۹۷ با هدف ارائه خدمات الکترونیکی به شهروندان آغاز به کار کرده و هم‌اکنون این سامانه در کنار استقبال مردمی، مورد مطالبه سایر دستگاه‌ها نیز قرار گرفته است.

مجتبی روحانی نژاد
خبرنگار

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا