فناوری اطلاعات

حمایت دانشگاه صنعتی قم از شرکت های نوپای فناور با تاسیس مرکز احیا

به گزارش پایگاه خبری قم پویا، جلال رضایی نور “رئیس دانشگاه صنعتی قم” در نشست خبری با اصحاب رسانه از تاسیس مرکز پژوهشی احیا با حضور معاون پارلمانی رئیس جمهور در هفته آتی خبر داد و با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص جایگاه علم و فناوری، از تشکیل هسته‌ های تخصصی علمی بر گسترش فضای نوآوری و رشد استقبال کرد.

وی افزود: دانشگاه صنعتی قم بصورت مستمر با نهادها و صنایع مختلف نشست های تخصصی برگزار کرده و با جذب اساتید و پژوهشگران در حال فعالیت، در راستای حل مشکلات جامعه و حمایت از تولید محصول قدم برداشته است.

وی افزود: بالغ بر 14 شرکت فناورانه در دانشگاه صنعتی قم در حال فعالیت هستند و در مباحث علمی ما مشکل توسعه، ساختمان و زیرساخت را به هیچ وجه نداریم و مجموعه‌های علمی در حال فعالیت است.

در ادامه علی اقبالی، از بنیانگذاران مرکز تحقیقاتی احیا با بیان اینکه هدف از دانشگاه صنعتی قم ارتباط بین دانشجویان و صنایع استان است، گفت: حدود یک سال است که گروه‌های تحقیقاتی با تمرکز بر مسائل و مشکلات استان، آنها را شناسایی کرده است.

وی با اشاره به نظام مسائل احصاء شده در مرکز احیا، افزود: مهاجرت به شهر قم، مشکلات زیرساختی، پروژه‌های ناتمام شهری از جمله موضوعاتی بوده که شناسایی شده است.

اقبالی ضمن تاکید بر همکاری و ارتباط با حوزه های علمیه، گفت: در کنار بررسی موضوعات مختلف توجه ویژه به علوم انسانی و اسلامی از جمله برنامه های این مرکز خواهد بود.

همچنین محمدمهدی کریمیان، مشاور رئیس دانشگاه صنعتی قم و عضو هیئت امنای مرکز پژوهشی احیا نیز در این نشست گفت: دانشگاه صنعتی قم در راستای تکمیل زنجیره علم و فناوری اقدام به تاسیس مرکز تحقیقاتی و پژوهشی احیا کرده است.

وی با بیان اینکه امروز برای پیشرفت علمی مقاله‌نویسی لازم است، اما کافی نیست، افزود: کاربردی کردن مقالات یکی از اهداف اصلی این مرکز است.

کریمیان با اشاره به اهداف مرکز احیا، خاطرنشان کرد: رسیدن به مرجعیت علمی کشور، حل مسائل و مشکلات استان قم و حتی کشور، ارتقای جایگاه علمی استان قم و حتی نظام اسلامی در رتبه‌بندی علمی و تبدیل استان به قطب علمی کشور را می توان از مهمترین اهداف این مرکز برشمرد.

مجتبی روحانی نژاد
خبرنگار

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا