فناوری اطلاعات

جوابیه شرکت پست به یادداشت درج شده در قم پویا

با سلام و احترام؛

پاسخ به گزارش پایگاه خبری قم پویا با عنوان نارضایتی از عملکرد پست قم به استحضار می رساند:

در مورد تاخیر در تحویل مرسولات، به اطلاع میرساند روزانه بالغ بر 15 هزار مرسوله شامل امانات پستی، پاکات و بسته های پستی، کارت های سوخت، گذرنامه ها و… وارد و 20 هزار مرسوله صادره می شود؛ مجموعاً روزانه 30 تا 35 هزار که توسط همکاران پستی توزیع و ارسال می گردد. این فرایند هر روز بصورت منظم انجام می شود که مواردی به دلایل نقص آدرس گیرنده، عدم حضور گیرنده، عدم شناسایی محل گیرنده و… به ناحیه های پستی عودت داده می شود که مردم مرسوله خود را با مراجعه به باجه های معطله نواحی پستی دریافت می کنند.
در خصوص عدم قبول پست سفارشی توسط باجه های پستی به استناد آمار و عملکرد پست استان، تعداد مرسولات سفارشی استان روزانه بین 3500 تا 5000 می باشد که در کشور رتبه اول قبول مرسولات سفارشی با اختلاف زیاد نسبت به دیگر استانها دارد.
در مورد هزینه های پستی به استحضار می رساند نرخنامه پستی در سال گذشته و پس از قریب به سه سال و نیم، افزایش داشته و در سال جاری با اخذ مجوز از مراجع ذیصلاح کشوری تغییر نرخ صورت پذیرفته و پست استان قم و دیگر استانها در این امر دخیل نبوده و تابع بخشنامه سراسری می باشند. ضمن آنکه در حال حاضر نرخ پستی یک مرسوله همچنان از قیمت تمام شده هزینه پستی یک مرسوله پایین تر می باشد
در رابطه با موضوع کسب و کارهای اینترنتی، خوشبختانه شرکت ملی پست به گواه صاحبان کسب و کارهای مجازی و فروشگاه های آنلاین بخصوص پس از شیوع ویروس منحوس کرونا، دوشادوش این عزیزان و همراه آنها بوده و در مسیر رشد آنها گام برداشته و پست استان قم در این راه بالغ بر ۴۰۰ قرارداد با این کسب و کارها دارد که هرساله در روز جهانی پست از تعدادی از آنها نیز تقدیر و موارد و مشکلات آنها را در آن جلسه و دیگر جلسات در طول سال بررسی و مرتفع می نماید.

در پایان ضمن تشکر از گزارش دلسوزانه آن خبرگزاری، همانگونه که مستحضرید پرسنل زحمت کش شبکه پستی خاص نامه رسان ها در سخت‌ترین شرایط کشور در زمان هایی که بدلیل کرونا، شدت گرما و یا آلودگی هوا موجب تعطیلی کشور شده بود و در روزهای سخت زمستان بدون تعطیلی به مردم خدمت رسانی کرده و این خدمات نشان از نقش زیر بنایی شبکه پستی در ابعاد اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی مانند نمایشگاه مجازی کتاب در اردیبهشت ماه و ارسال و توزیع 200 هزار مرسوله حاوی کتاب در کنار ارسال مرسولات روزانه نقش اساسی داشته است. این زحمات بی منت باعث رونق درآمد در کسب و‌ کار ناشران کتاب در استان و سراسر کشور بوده و با این عمل موجب کاهش هزینه های سفر مردم از یک نقطه به نقطه دیگر بوده است. شبکه عظیم پست همانند دیگر سازمان ها مبرا از اشتباه نبوده لیکن با رصد و نظارت مستمر و‌ کنترل های دقیق و ارزیابی واحدهای پستی و نیروی انسانی خود سعی و تلاش می نماید تا با هدف تکریم مردم کمترین اشتباه را داشته باشد قطعاً با مطلع شدن از خطا بلافاصله عذر خواهی نموده و اقدام اصلاحی را انجام خواهد داد تا شاهد تکرار خطا نباشد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا